"The Real Man"


Var inne på dressman och hittade den här underbara reklamskylten. De introducerar jeans för den "riktiga" mannen. Som ni ser är en riktig man= lasso och "sexigt" ovårdat utseende, självklart bryr han sig inte om hur han ser ut utan försöker bara skaffa lite tjurar till sina damer. Gud förbjude om jeansen skulle sitta lite tight eller vara röda, då är det slut på manligheten. Tur att Dressman har koll alltså. Det som gör mig irriterad är att om det hade varit en reklam för jeans till den "riktiga" kvinnan så hade det inte alls sett ut såhär. Förmodligen hade tjejen (supersmala ben såklart) stått och posat i en shopping galleria eller liknande, förförisk blick och sexigt putande med höften. JAG HATAR PATRIARKATET. Åh blir så arg och less och  vet inte vad jag ska göra med mig själv. 

Sen hittade jag den här i okänd tidning om könsdiskriminering etc. Otroligt bra tidning som jag önskar jag kom ihåg namnet på. Tack för otroligt bra illustrationer tidning! 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar